Date identificare PHARE RO 2002/000 – 586.05.02.02.139
Cod SMIS
–
Titlu
„ CENTRU DE ORIENTARE, FORMARE ŞI RECONVERSIE PROFESIONALĂ – PROFOR’’
Nr. Inreg contract
DGPR 1783C din 26.11.2004
Data semnare
22.11.2004
Data incepere
27.11.2004
Data finalizare
27.11.2005
Date despre bugete
Valoare totala proiect
48.300 EURO
Eligibil proiect
48.300 EURO
Eligibil beneficiar
3.000 EURO
Sprijin beneficiar
45.300 EURO
Rambursare efectiva
41.024,35 EURO
Date despre curs valutar
Entitate finantatoare
Ministerul Integrarii Europene (MEI)
Moneda
EURO
Curs de schimb
Curs inforeuro la data platii
Detalii proiect
Obiective
Obiectivul general:
Reducerea şomajului prin medierea directă/electronică a muncii, consilierea şi orientarea profesională a persoanelor din grupul tinta ;
Reducerea şomajului prin reconversia profesională a persoanelor din grupul tinta, funcţie de cerinţele pieţei muncii.
Crearea de noi locuri de muncă şi stimularea antreprenoriatului prin instruirea şi asistenţa persoanelor din grupul tinta pentru începerea unei afaceri.
Obiectivele specifice:
Crearea unui Centru de orientare, formare şi reconversie profesională – PROFOR, în vederea intensificării măsurilor active de ocupare, care se va materializa prin sprijinirea încadrării în muncă a persoanelor din grupul tinta prin crearea serviciului de mediere directă a muncii, ce va funcţiona la sediul centrului de orientare, formare şi reconversie profesională.
Reducerea şomajului în localitatea Targoviste prin reconversia profesională a persoanelor din grupul tinta ale căror calificări nu sunt reprezentative pentru piaţa forţei de muncă, prin cursuri de iniţiere/calificare/recalificare/perfecţionare/specializare, stabilite funcţie de cerinţele pieţei muncii, de studiile/specializările anterioare ale acestora, de vârsta şi opţiunile acestora.
Locaţia proiectului:
- România
- Regiunea/regiunile: Sud Muntenia
- Judeţele: Dâmboviţa
Rezultate
RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR
Perioada: 27.11.2004 – 27.11.2005 | ||||
Activităţi | Rezultate planificate | Rezultate atinse | Procent de realizare |
Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri |
Activitatea 1. Consilierea si indrumarea profesionala | 200 persoane | 200 persoane | 100% | Realizat |
Activitatea 2. Medierea muncii | 100 persoane | 100 persoane | 100% | Realizat |
Activitatea 3. Formarea profesionala | 75
|
75 persoane
|
100 % | Realizat |
Activitatea 4. Consilierea şi instruirea pentru începerea unei afaceri | 50 persoane | 50 persoane | 100% | Realizat |
Activitati finantate
In perioada de implementare a proiectului au fost demarate si implementate urmatoarele activitati:
Activitatea 1. Consilierea si indrumarea profesionala
Consilierea profesionala a constat in:
- identificarea problemelor clientului;
- stabilirea impreuna cu persoanele consiliate a pasilor ce trebuie parcursi pentru alegerea meseriei;
- formularea obiectivelor, scopurile clientului
- intocmirea planului individual de actiune pe baza rezultatelor discutiilor individuale si a testarilor efectuate
- organizarea de aplicatii practice pentru insusirea tehnicilor si instrumentelor de cautare a unui loc de munca:intocmirea unui CV, a scrisorii de intentie, de multumire, prezentarea la interviu
- stabilirea unor ‚’’teme pentru acasa’’ cuprizand actiuni concrete pe care clientul la are de realizat pana la urmatoarea sedinta de consiliere: identificarea locurilor de munca vacante in domeniul specific, contactarea unui numar de agenti economici, exersarea tehniclor de comunicare.
- monitorizarea si evaluarea pe intreg parcursul procesului de informare si consiliere profesionala al fiecarui client
- Punerea la dispozitia persoanelor din grupul tinta si a agentilor economici a SEMM-ului si determinarea acestora in a accesa si utiliza acest serviciu
- Crearea bazei de date în format electronic a persoanelor din grupurile tinta: nume, adresă – telefon, adresă electronică – vârstă, studii, calificări/specializări, opţiuni de formare profesională.
Activitatea 2. Medierea muncii
Medierea muncii este acel complex de activitati prin care se incearca sa se echilibreze raportul dintre cerere si oferta pe piata fortei de munca.
Obiectivul final al medierii muncii trebuie privit atat sub aspectul angajarii unei persoane, cat si sub cel al ocuparii unui loc de munca
Activitatea de mediere a fost realizata de un agent de ocupare.
Agentul de ocupare i-a ajutat pe cei care isi ofera forta de munca sa-si gaseasca locuri de munca potrivite cu pregatirea si aspiratiile lor, iar pe agentii economici i-a sprijinit in recrutarea personalului care sa raspunda cel mai bine cerintelor locurilor de munca vacante.
Pentru persoanele din grupul tinta din baza de date, ale căror calificări s-au dovedit a fi nereprezentative pentru cerinţele pieţei muncii, s-au stabilit trasee profesionale, funcţie de necesarul de aptitudini pe piaţa de muncă, de vârsta, studii, specializări şi opţiunea acestora.
Persoanele din grupurile tinta interesate de deschiderea unei afaceri, au fost direcţionaţi către modulul de instruire antreprenorială.
Activitatea 3. Formarea profesionala
Formarea profesionala continuua trebuie privita ca un proces complex, care s-a adresat in general adultilor care nu au avut o experienta profesionala reala. De asemenea, s-a adresat oricarei persoane care a fost instruita in cadrul sistemului national de educatie si care a avut nevoie de formare suplimentara pentru a obtine un loc de munca si pentru a se reorienta profesional. Formarea profesionala a adultilor, in economiile de piata poate fi definita ca program de pregatire proiectat in mod specific adresat celor aflati in cautarea unui loc de munca, pe baza identificarii posibilitatilor de utilizare a fortei de munca.
Principalele sub-activitati au fost:
- identificarea nevoilor de formare profesionala
- planificarea activitatii de formare profesionala
- evaluarea activitatii de formare profesionala
Din analiza necesarului de aptitudini de pe piaţa forţei de muncă a localitatii Targoviste a rezultat că ar fi fost oportună instruirea în următoarele module:
M1. Modulul INFORMATICĂ
M2. Modulul LUCRĂTOR ÎN COMERŢ
M3. Modulul CONFECŢIONER
Activitatea 4. Instruire antreprenoriala
Procesul de asistenta in infiintarea de IMM-uri si consultanta in afaceri a fost activitatea comuna a consultantului si a clientului desfasurata in scopul rezolvarii unei anumite probleme.
Etapele procesului de consultanta au fost urmatoarele:
- Etapa 1 – Initierea
- Contactul cu potentialul client;
- Oferta de servicii;
- Contractul de consultanta.
- Etapa 2 – Diagnosticul
- Organizarea activitatilor;
- Culegerea datelor;
- Analiza informatiilor.
- Etapa 3 – Planificarea actiunilor viitoare
- Elaborarea propunerilor;
- Prezentarea propunerilor clientului.
- Etapa 4 – Implementarea
- Asistenta la implementare;
- Ajustarea propunerilor;
- Pregatirea personalului.
- Etapa 5 – Incheierea
- Evaluarea contractului;
- Raportul final;
- Planuri de urmarire a evolutiei;
- Incheierea contractului, retragerea.