Date identificare PHARE RO 2002/000 – 586.05.02.02.148
Cod SMIS
–
Titlu
„ DEZVOLTARE DE SERVICII INTEGRATE PENTRU SOMERII DE LUNGA DURATA”
Nr. Inreg contract
DGPR 2032C din 30.11.2004
Data semnare
30.11.2004
Data incepere
01.12.2004
Data finalizare
31.08.2005
Date despre bugete
Valoare totala proiect
16.805,67 EURO
Eligibil proiect
–
Eligibil PARTENER
–
Sprijin PARTENER
–
Rambursare efectiva
–
Date despre curs valutar
Entitate finantatoare
Ministerul Integrarii Europene (MEI)
Moneda
EURO
Curs de schimb
Curs inforeuro la data platii
Detalii proiect
Obiective
Obiectivul general: Facilitarea accesului pe piata fortei de munca a celor aflati in cautarea unui loc de munca, pin intensificarea masurilor active de ocupare si dezvoltare de noi abilitati corespunzator nevoilor in evolutia de pe piata fortei de munca, promovarea oportunitatilor egale de angajare pentru somerii de lunga durata.
Obiectivele specifice:
Obiectivul specific il constituie modelarea psihologiei privind reintegrarea pe piata fortei de munca pentru 200 de persoane din grupul tinta.Toate aceste persoane vor fi asistate si consiliate pe probleme sociale si in functie de necesitatile si nevoile identificate vor fi indrumate catre unul sau mai multe departamente : de consiliere pe probleme psihologice, juridice, profesionale.
Locaţia proiectului:
- România
- Regiunea/regiunile: Sud Muntenia
- Judeţele: Dâmboviţa , Targoviste
Rezultate
RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR
Perioada: 01.12.2004 – 31.08.2005 | ||||
Activităţi | Rezultate planificate | Rezultate atinse | Procent de realizare |
Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri |
Activitatea 1. Crearea bazei de date | 1 baza de date | 1 baza de date | 100% | Realizat |
Activitatea 2. Informarea si promovarea ofertei de servicii a Centrului | 200 persoane | 200 persoane | 100% | Realizat |
Activitatea 3. Consilierea profesionala individuala si de grup (job-club) | 200 persoane consilate
100 persoane participante la job-club |
200 persoane
100 persoane participante la job-club |
100%
100% |
Realizat |
Activitatea 4. Mediere a muncii si plasare | 200 persoane mediate
100 persoane plasate |
200 persoane mediate
100 persoane plasate |
100%
100% |
Realizat |
Activitatea 5. Monitorizare si raportare | 50 persoane | 50 persoane | 100% | Realizat |
Activitati finantate
In perioada de implementare a proiectului au fost demarate si implementate urmatoarele activitati:
Activitatea 1. Crearea bazei de date
Baza de date cuprinde datele de identificare ale potentialilor beneficiari si ale agentilor economici ofertanti de locuri de munca.
In aceasta etapa consultantii Centrului de Informare si Consiliere Profesionala au contactat reprezentantii Agentiei Judetene de Ocupare a Fortei de Munca, in vederea obtinerii listelor cu personalul aflat in cautarea de locuri de munca, cat si crearea unei baze de date care sa contina informatiile privind locurile de munca disponibile, oportunitatile de creare de locuri de munca, programele de dezvoltare locala si reinsertie sociala derulate in zonele vizate, sau care urmau sa fie initiate. Echipa de proiect a identificat si contactat agentii economici care au generat noi locuri de munca, au fost efectuate deplasari la sediile acestora in vederea prezentarii ofertei de servicii a Centrului. Astfel a fost creata o baza de date cu agentii economici, cu informatii privitoare la:
- denumirea agentului economic;
- adresa;
- persoana de contact;
- obiectul de activitate
- alte informatii utile.
- Crearea bazei de date în format electronic a persoanelor din grupurile tinta: nume, adresă – telefon, adresă electronică – vârstă, studii, calificări/specializări, opţiuni de formare profesională
Activitatea 2. Informarea si promovarea ofertei de servicii a Centrului, in randul potentialilor beneficiari.
A fost organizata o campanie de promovare a ofertei de servicii:
- Afise de prezentare care au fost amplasate la sediul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca, dar si in locuri publice intens circulate;
- Pliante de prezentare a serviciilor Centrului, care au fost distribuite la sediul Agentiilor pentru Ocuparea Fortei de Munca;
Publicitate in mass-media(posturi radio, T.V., anunturi in cotidianele locale).
Activitatea 3. Consilierea profesionala individuala si de grup (job-club)
Intocmire fise profesionala cu date referitoare la:
-adresa, telefon
-data si locul nasterii
-studii/calificari
-experienta profesionala
-alte informatii
stabilire obiectiv profesional pentru fiecare beneficiar
informarea potentialilor beneficiari asupra ofertei de servicii
corelarea obiectivului profesional cu oferta de locuri de munca
- e) furnizarea de servicii de pregatire in tehnici de cautare, ocupare si pastrare a unui loc de munca/sau creare a propriului loc de munca;
- f) organizarea de sedinte de consiliere pentru beneficiari.
Consilierea profesionala individuala a constat in:
- identificarea problemelor clientului;
- stabilirea impreuna cu persoanele consiliate a pasilor ce trebuie parcursi pentru alegerea meseriei;
- formularea obiectivelor, scopurile clientului
- intocmirea planului individual de actiune pe baza rezultatelor discutiilor individuale si a testarilor efectuate
- organizarea de aplicatii practice pentru insusirea tehnicilor si instrumentelor de cautare a unui loc de munca:intocmirea unui CV, a scrisorii de intentie, de multumire, prezentarea la interviu
- stabilirea unor ‚’’teme pentru acasa’’ cuprizand actiuni concrete pe care clientul la are de realizat pana la urmatoarea sedinta de consiliere: identificarea locurilor de munca vacante in domeniul specific, contactarea unui numar de agenti economici, exersarea tehniclor de comunicare.
- monitorizarea si evaluarea pe intreg parcursul procesului de informare si consiliere profesionala al fiecarui client
- Punerea la dispozitia persoanelor din grupul tinta si a agentilor economici a SEMM-ului si determinarea acestora in a accesa si utiliza acest serviciu.
Activitatea 4. Mediere a muncii si plasare
- corelarea obiectivului profesional cu nivelul de cerinte solicitat de firma potential angajatoare;
- eliberarea recomandarii profesionale pentru fiecare beneficiar pentru care a fost identificat un loc de munca;
- angajarea beneficiarilor in locul de munca gasit;
- asistenta in intocmirea documentelor de angajare;
- urmarirea beneficiarilor plasati pentru a defini urmatoarele;
indrumarea beneficiarilor spre alte servicii oferite in cadrul altor masuri active sau alti furnizori de servicii existenti.
Activitatea 5. Monitorizare si raportare
Monitorizarea s-a facut pe toata perioada de derulare a proiectului de catre coordonatorul de proiect care a urmarit:
- activitatile echipei de proiect;
- modul in care au fost oferite serviciile;
- modul de realizare a indicatorilor urmariti;
- intocmirea rapoartelor de activitate:
-rapoarte lunare (tehnic si financiar)
-raport final (tehnic si fanaciar)