Date identificare (POSDRU/24/2.3/G/14785) – Solicitant ASOCIATIA “INAPOI LA MUNCA”
Cod SMIS
4629
Titlu
Servicii integrate de calificare/recalificare destinate anagajatilor din Regiunea Sud-Muntenia
in vederea cresterii competitivitatii economice si adaptabilitatii la locul de munca
Nr. Inreg contract
22/09.02.2009
Data semnare
09.02.2009
Data incepere
01.04.2009
Data finalizare
31.03.2011
Date despre bugete
Valoare totala proiect
1.507.800,00 lei
Eligibil proiect
–
Eligibil beneficiar
–
Sprijin beneficiar
–
Rambursare efectiva
–
Date despre curs valutar
Entitate finantatoare
AM POSDRU
Moneda
lei
Detalii proiect
Obiective
Obiectivul general :
- Sprijinirea intreprinderilor din Regiunea Sud-Muntenia, pentru facilitarea accesului propriilor angajati la servicii de formare profesionala continua in vederea obtinerii de catre acestia de calificari/recalificari care sa le ofere oportunitati crescute pe piata muncii.
Obiectivul specific:
- Oferirea serviciilor de consiliere si asistare in vederea participarii la Formarea profesionala continua – 500 angajati consiliati din regiunea Sud – Muntenia;
- Calificarea/recalificarea/evaluarea competentelor pentru un numar de 400 de angajati dintre cei consiliati;
Proiectul a contribuit la cresterea competitivitatii angajatilor din intreprinderile cu sediul social in regiunea Sud Muntenia si a receptivitatii acestora la solicitarile in permanenta evolutie ale pietei muncii.
Obiectivele proiectului sunt in concordanta cu obiectivele specifice „Axei 2, – Continua sa te califici”, aceste obiective conducând la dezvoltarea resurselor umane prin oferirea serviciilor de calificare, recalificare respectiv evaluare de competente si prin sprijinirea angajatorilor pentru facilitarea participarii propriilor angajati la formarea profesionala continua.
Astfel are loc si o creștere a adaptabilității întreprinderilor la schimbările economice, cea mai valoroasa achiziție fiind investiția in capitalul uman.
Locaţia proiectului:
- România;
- Regiunea: Sud – Muntenia;
- Judeţ/judeţe: Argeş Călăraşi Dâmboviţa Giurgiu Ialomiţa Prahova Teleorman;
Rezultate
RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR
Perioada: 1.04.2009 – 31.03.2011 | ||||
Activităţi | Rezultate planificate
(conform contract) |
Rezultate atinse | Procent de realizare | Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri |
Activitatea 1 . Lansarea si promovarea proiectului | ||||
Activitatea 1.1 Pregatirea materialelor | 3000 pliante
3000 brosuri 1000 afise 12 anunturi presa 60 reclame radio 10 aparitii TV 7 banner |
3350 pliante
3200 brosuri 1300 afise 43 anunturi presa 64 reclame radio 13 aparitii TV 7 banner |
111.66%
106.66% 130.00% 358.33% 106.66% 130.00% 100.00% |
Realizat |
Activitatea 1.2 Derularea conferintelor de presa si a seminariilor | 4 conferinte/ seminarii
|
5 conferinte presa
1 seminar diseminare 1 intalnire cu reprezentanti ai agentilor economici |
175.00% | Realizat |
Activitatea 2 Achizitia si recepţia de materiale/consumabile | ||||
Activitatea 2.1 Elaborare plan achiztii an 1 implementare | 1 plan/an 1
1 plan/an 2 |
1 plan/an 1
1 plan/an 2 |
100% | Realizat |
Activitatea 2.2 Elaborarea procedurile de achizitie | – | – | 100% | Realizat |
Activitatea 2.3 Incheierea contractelor. | – | – | 100% | Realizat |
Activitatea 2.4 Receptia in functie de necesitati | – | – | 100% | Realizat |
Activitatea 3 Recrutarea si consilierea grupului ţinta | ||||
Activitatea 3.1 Pregatirea materielelor specifice | 1 baza de date
1 fisa consiliere model |
1 baza de date
1 fisa consiliere |
100% | Realizat |
Activitatea 3.2 Oferirea serviciilor de consiliere | 500 persoane | 552 persoane | 110.40% | Realizat |
Activitatea 3.3 Eliberarea de recomandari pentru a participa la activitatile de formare | 400 persoane | 515 persoane | 128.75% | Realizat |
Activitatea 4 Derularea programelor de formare | 400 participanti | 425 participanti | 106.25% | Realizat |
Activitatea 5 Validarea si certificarea cunostintelor | 400 persoane certificate | 411 persoane certificati | 102.75% | Realizat |
Activitatea 6 Monitorizarea, evaluarea si diseminarea rezultatelor proiectului | 8 rapoarte de analiza | 8 raporte de analiza | 100.00% | realizat |
Activitati finantate
In perioada de implementare a proiectului au fost demarate si implementate urmatoarele activitati:
Activitatea 1. Lansarea si promovarea proiectului.
- In cadrul acestei activitati au fost elaborate si distribuite materiale de promovare, s-au efectuat vizite la agenţii economici in vederea promovării activităţilor proiectului si au fost distribuite materiale de promovare zonal.
Toate aceste materiale au fost elaborate in conformitate cu cerinţele Manualului de Identitate Vizuala al POSDRU 2007 – 2013.
Activitatea 2. Achiziţia si recepţia de materiale/consumabile.
a constat in:
– Elaborare plan.
– Elaborare proceduri.
– Lansare proceduri.
– Incheiere contracte si receptie.
Activitatea 3.Recrutarea si consilierea grupului tinta.
In cadrul acestei activitati au fost consiliati 552 de angajati din Regiunea Sud-Muntenia.
Pentru realizarea acestei activitati au fost utilizate instrumente specifice activitatii de consiliere, a fost identificat profilul persoanei precum si nevoile specifice.
S-au oferit persoanelor din grupul ţintă informaţii si consultanţă referitoare la schimbarea profesiei şi programe de calificare, recalificare sau perfecţionare profesională disponibile, respectiv programe de evaluare a competentelor.
Au fost furnizate informatii despre : cunoaşterea trebuinţelor, aptitudinilor şi aspiraţiilor personale, cunoaşterea cerinţelor de natură psihică şi fizică caracteristice anumitor profesii sau activităţi, cunoaşterea aptitudinilor şi deprinderilor speciale care sunt solicitate de manageri în exercitarea anumitor profesii sau activităţi, cunoaşterea posibilităţilor de pregătire.
Activitatea 4.Derularea programelor de calificare/recalificare si evaluarea competentelor.
Au fost derulate stagii de formare profesionala de calificare/recalificare respectiv evaluarea competentelor in functie de nevoile specifice identificate in urma activitatii de consiliere.
Activitatea 5.Validarea si certificarea cunostintelor.
Validarea si certificarea cunostiintelor unui curs de formare este necesară în primul rând pentru a determina gradul de atingere al obiectivului formării, progresul cursantului cât şi dacă metodele şi mijloacele utilizate au fost cele mai eficiente.
Validarea formării reprezintă acordarea fiecărui cursant, la sfârşitul formării, a unui document scris (certificat de calificare/recalificare a unui curs de formare), recunoscut de Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, precizând care sunt cunoştinţele dobândite pe parcursul formării.
In cadrul acestei activitati au fost certificate si atestate cunostintele dobândite in urma derularii stagiilor de calificare/recalificare urmate de către persoanele din grupul ținta.
Modalitatea de atestare a fost făcuta in concordanta cu legislația specifica formarii profesionale a adulților fiecare persoana primind un certificat de calificare.
Activitatea 6. Monitorizarea, evaluarea si diseminarea rezultatelor proiectului.
Monitorizarea a constat in colectarea, analiza si utilizarea sistematica si continua a informațiilor pentru controlul si luarea deciziilor la nivelul managementului de proiect si elaborarea unui plan pentru monitorizarea „progresului fizic”, al „evoluției financiare” si de asemenea a „calitatii proiectului”.
Evaluarea a fost făcuta prin chestionarea beneficiarilor, monitorizând instrumentele de presa si prin analiza comparativa a rezultatelor propuse cu realizările proiectului.
Diseminarea rezultatelor a fost făcuta in cadrul întâlnirilor cu beneficiarii proiectului prin editarea unor materiale prin care au fost impartasite tuturor celor interesați realizările proiectului.
Au fost intocmite rapoarte tehnice si financiare periodice.
Asociatia de Sprijin a Somerilor, in calitate de partener 1 in proiect, a participat la implementarea tuturor activitatilor proiectului.