Date identificare (POSDRU/52/5.2/G/21518) – Solicitant ASOCIATIA “INAPOI LA MUNCA”
Cod SMIS
8318
Titlu
Masuri active integrate pentru persoanele din mediul rural in cautare de loc de munca sau ocupate in agricultura de subzistenta din Regiunea Sud Muntenia
Nr. Inreg contract
345/02.11.2009
Data semnare
02.11.2009
Data incepere
02.12.2009
Data finalizare
01.12.2011
Date despre bugete
Valoare totala proiect
1.769.360,00 lei
Eligibil proiect
–
Eligibil beneficiar
–
Sprijin beneficiar
–
Rambursare efectiva
–
Date despre curs valutar
Entitate finantatoare
AM POSDRU
Moneda
lei
Detalii proiect
Obiective
Obiectivul general :
Creşterea nivelului de calificare al resurselor umane fara loc de munca sau ocupate in agricultura de subzistenta din mediul rural, in vederea facilitării accesului la ocupare in activitati non-agricole.
Obiectivul specific:
Oferirea de servicii de masuri active integrate pentru 500 de persoane fara loc de munca sau ocupate in agricultura de subzistenta din mediul rural si anume:
- Servicii de consiliere: 500 persoane;
- Servicii de mediere si job-club: 250 persoane;
- Calificare/recalificare: 200 persoane;
- Evaluare de competente dobândite pe cale non-formala: 100 persoane;
Prin intermediul acestor servicii a avut loc creşterea gradului de calificare al persoanelor in căutare de loc de munca si al celor ocupate in agricultura de subzistenta din mediul rural Regiunea Sud Muntenia, a crescut adaptabilitatea acestor persoane la evoluţiile pieţei muncii si şansele lor de ocupare.
Obiectivele proiectului sunt in concordanta cu obiectivele specifice „Axei 5, – Promovarea masurilor active de ocupare”, acestea conducând la dezvoltarea resurselor umane din mediul rural prin oferirea serviciilor de consiliere, mediere, job-club, formare profesionala si evaluare de competente.
Locaţia proiectului:
- România;
- Regiunea: Sud – Muntenia;
- Judeţ/judeţe: Argeş Călăraşi Dâmboviţa Giurgiu Ialomiţa Prahova Teleorman;
Rezultate
RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR
Perioada: 2.12.2009 – 01.12.2011 | |||||
Activităţi | Rezultate planificate
(conform contract) |
Rezultate atinse | Procent de realizare | Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri | |
Activitatea 1.Lansarea si promovarea proiectului | |||||
1.1.Pregatirea materialelor | 30 anunturi radio
5000 pliante 2000 brosuri 500 postere |
39 anunturi radio
5200 pliante 2200 brosuri 840 postere |
130.00%
104.00% 110.00% 168.00% |
Realizat | |
1.2.Organizarea si desfasurarea conferintei de presa | 2 conferinte de presa | 3 conferinta de presa | 150% | Realizat | |
Activitatea 2.Achizitii de consumabile/achizitii | |||||
2.1.Intocmire procedura de achizitii | 1 lista achizitii/ an 1
1 lista achizitii/ an 2 |
1 lista achizitii/ an1
1 lista achizitii/ an2 |
100% | Realizat | |
2.2.Lansarea procedurii | 24 proceduri achizitie | 24 proceduri achizitie | 100.00% | Realizat – conform necesitatilor | |
2.3.Adjudecarea si incheierea contractelor | 24 contracte/facturi | 24 contracte/facturi | 100.00% | Realizat – conform necesitatilor | |
2.4.Receptia | 24 rapoarte produse/servicii receptionate | 24 rapoarte produse/servicii receptionate | 100.00% | Realizat – conform necesitatilor | |
Activitatea 3.Campanii de informare/constientizare privind oportunitatile de ocupare in domenii non-agricole | |||||
3.1.Pregatirea materialelor de informare | 2000 brosuri | 2100 brosuri | 105.00% | Realizat | |
3.2.Derularea campaniilor de informare | 6 campanii | 7 campanii | 116.66% | Realizat | |
Activitatea 4.Selectarea grupului tinta si oferirea serviciilor de consiliere, mediere si cjob-club | |||||
4.1.Informare si inregistrare persoane | 1 baza de date | 1 baza de date | 100% | Realizat | |
4.2.Consiliere profesionala | 500 fise consiliere | 553 fise consiliere | 110.60% | Realizat | |
4.3.Medierea muncii | 250 planuri de mediere | 271 planuri de mediere | 108,40% | Realizat | |
4.4.Servicii Job-Club | |||||
Activitatea 5.Formarea profesionala si evaluarea competentelor | |||||
5.1.Constituirea grupelor de cursanti | 10 grupe curs | 10 grupe | 100.00% | Realizat | |
5.2.Intocmirea contractelor de formare | 200 persoane | 208 persoane | 104.00% | Realizat | |
5.3.Derularea cursurilor de formare si examinarea | 190 absolventi | 194 absolventi | 102.10% | Realizat | |
5.4.Evaluarea competentelor pentru persoanele care au dobandit cunostinte pe cale non-formala | 100 persoane evaluare | 106 persoane evaluate | 106.00% | Realizat | |
Activitatea 6.Monitorizarea, evaluarea si diseminarea rezultatelor | 24 rapoarte | 24 rapoarte | 100.00% | Realizat | |
Activitati
In perioada de implementare a proiectului au fost demarate si implementate urmatoarele activitati:
Activitatea 1. Lansarea si promovarea proiectului
- In cadrul acestei activitati au fost elaborate si distribuite materiale de promovare, s-au efectuat vizite la agenţii economici in vederea promovării activităţilor proiectului si au fost distribuite materiale de promovare zonal.
Toate aceste materiale au fost elaborate in conformitate cu cerinţele Manualului de Identitate Vizuala al POSDRU 2007 – 2013 – versiunea actualizata.
Activitatea 2. Achiziţii de consumabile/achiziţii
- In cadrul acestei activitati a fost elaborata/actualizata lista achiziţiilor publice si au fost intocmite documentatiile de achizitie in vederea achizitionarii de combustibil, materiale de promovare ,consumabile, etc;
Rezultate:
– Elaborare plan.
– Elaborare proceduri.
– Lansare proceduri.
– Incheiere contracte si receptie
Activitatea 3. Campanii de informare/constientizare privind oportunitatile de ocupare in domenii non-agricole.
Au fost editate si multiplicate materiale de informarereferitoare la oportunitatile de ocupare in alte domenii decat cel agricol.
Derularea campaniilor a fost facuta prin deplasari in anumite zone rurale ale regiunii prin actiuni de tip Caravana .
In cadrul acestei activitati au fost analizate si centralizate informatiile obtinute in urma derularii campaniilor de informare organizate in cadrul proiectului.
A fost analizat gradul de satisfacere al asteptarilor persoanelor informate in cadrul campaniilor organizate.
Activitatea 4. Selectarea grupului tinta si oferirea serviciilor de consiliere, mediere si job-club.
- In cadrul acestei activitati au fost elaborate si multiplicate instrumentele specifice activitatii de consiliere, mediere, job-club;
- A fost actualizata baza de date cu persoanele inregistrate si consiliate;
- Au fost eliberate recomandari in vederea participarii la serviciile oferite prin intermediul proiectului si anume : servicii de mediere, servicii de evaluare a competentelor si servicii de job-club;
- In urma activitatii de consiliere, in functie de aptitudinile si abilitatile persoanei au fost elaborate recomandari pentru participare la servicii de mediere, formare si evaluare;
- Au fost oferite servicii de mediere pentru persoanele din grupul tinta;
Activitatea 5. Formarea profesionala si evaluarea competentelor.
- Au fost procesate recomandarile primite in urma activitatii de selectare si consiliere a grupului tinta;
- Au fost eliberate recomandari in vederea participarii la cursuri;
- Au fost eliberate recomandari pentru participarea la sesiunile de evaluare a competentelor;
- S-au constituit grupele de cursanti;
- S-au intocmit contractele de formare;
- S-a facut monitorizarea cursurilor;
- S-au multiplicat documentele necesare sustinerii examenelor de absolvire .
Activitatea 6. Monitorizarea, evaluarea si diseminarea rezultatelor.
- Au fost analizate lunar informatiile referitoare la progresul tehnic si financiar al proiectului;
- Au fost analizate documentele specifice si dupa caz unele dintre acestea au fost actualizate (ex. Graficul implementare a activitatilor);
- S-a realizat monitorizarea instrumentelor mass-media referitor la activitatea de promovare a proiectului si ca rezultat s-a inregistrat un numar mare de persoane care au apelat la serviciile proiectului (formare, consiliere);
S-au intocmit Rapoarte tehnice si financiare lunare, trimestriale si finale;
Asociatia de Sprijin a Somerilor, in calitate de partener 1 in proiect, a participat la implementarea urmatoarelor activitati:
Activitatea 1. Lansarea si promovarea proiectului
Activitatea 3. Campanii de informare/constientizare privind oportunitatile de ocupare in domenii non-agricole.
Activitatea 4. Selectarea grupului tinta si oferirea serviciilor de consiliere, mediere si job-club.
Activitatea 5. Formarea profesionala si evaluarea competentelor.
Activitatea 6. Monitorizarea, evaluarea si diseminarea rezultatelor.