Ospatarul (chelnerul) asigura servirea consumatorilor cu produsele alimentare solicitate, intr-un local de alimentatie publica. Serveste la cererea consumatorilor preparate culinare, bauturi si alte produse comestibile. Obiectivul minimal pe care-l urmareste este satisfacerea momentana a consumatorului, iar obiectivul maximal este sa-l convinga pe acesta ca, de fiecare data cand va reveni, va avea aceleasi satisfactii. Efectul astfel obtinut se va materializa in planul ridicat al incasarilor, in afluxul consumatorilor. Serviciul propriu-zis consta in primirea clientilor si stabilirea relatiei cu acestia (salutul, pronuntarea numelui clientului, daca este cunoscut, informarea lor sugestiva, verbala si prin lista).
In urma participarii la cursul de lucrator finisor pentru constructii veti acumula urmatoarele cunostinte teoretice:
– Terminologia de specialitate;
– Retete de fabricatie si procese tehnologice;
– Raporturile ierarhice si functionale ale echipei;
– Norme de securitatea si sanatate in munca si PSI specifice activitatii;
– Caracteristicile toxice, inflamabile si explozibile ale materialelor utilizate;
– Masuri de acordare a primului ajutor;
– Norme de igiena si siguranta alimentelor in domeniul alimentatiei publice;
– Modul de curatare si de aranjare a veselei si echipamentelor;
– Tipuri de serviciu (servire la masa, banchete si mese festive);
– Tipuri de mise-en-place;
– Tehnici de executare a aranjamentelor si decoratiunilor florale;
– Modul de intocmire a notelor de plata;
– Modul de prezentare a notei de plata si de incasare a contravalorii acestei;
– Modul de debarasare a obiectelor de inventar folosite;
– Sa prezint continutul listei menu;
– Compozitia si modul de preparare a felurilor de mancare din lista;
– Sa asortez bauturile cu diverse feluri de mancare;
– Tehnici de servire a produselor culinare si a bauturilor;
– Modul de intretinere a suprafetei de servire.
In urma participarii la cursul de lucrator finisor pentru constructii veti deprinde urmatoarele competente practice:
– Sa transmiteti si sa primiti informatii utilizand terminologi specifica;
– Sa efectuati munca in echipa cu sprijinirea si respectarea drepturilor celorlalti colegi;
– Sa aplicati si sa respectati normele SSM si PSI;
– Sa acordati primul ajutor;
– Sa va mentineti sanatatea si igiena personala conform normelor de igiena si a regulamentelor interne;
– Sa mentineti un mediu de lucru sigur pentru clienti si personal;
– Sa aplicati si sa respectati normele de igiena si de siguranta alimentelor;
– Sa efectuati lucrari de curatire a locului de munca, aranjamente si decoratiuni florale;
– Sa verificati si pregatiti mobilierul, echipamentul si obiectele de inventar pentru servire;
– Sa aranjati salonul (mise – en -place);
– Sa intocmiti nota de plata corespunzator comenzii clientului;
– Sa incasati contravaloarea serviciilor oferite;
– Sa debarasati obiectele de inventar;
– Sa rearanjati suprafata de servire;
– Sa intampinati clientii cu politete;
– Sa asistati clientii si faceti recomandari privind formularea comenzii;
– Sa recomandati bautura potrivita felului de mancare comandat;
– Sa intocmiti si sa transmiteti corect si cu promptitudine comanda;
– Sa serviti preparatele culinare conform tehnicilor de servire;
– Sa serviti bauturile alcoolice si nealcoolice la temperatura adecvata sau solicitata de client;
– Sa mentineti permanent suprafata de servire curata, ordonata si fara resturi, deranjand cat mai putin clientii.
- Comunicare şi numeraţie
- Utilizarea calculatorului şi prelucrarea informaţiei
- Comunicare în limba străină
- Asigurarea calităţii
- Dezvoltare personală
- Igiena şi securitatea muncii
- Lucrul în echipă
- Organizarea activităţii unităţilor de alimentaţie şi turism
- Promovarea produselor şi serviciilor
- Psihologia consumatorului
- Evidenţa operativă
- Servirea preparatelor
- Servirea băuturilor
- Alcătuirea meniurilor
- Comportament profesional
- Copie carte de identitate / buletin
- Copie certificat de nastere
- Copie certificat de casatorie (necesar doar in cazul schimbarii numelui in urma casatoriei)
- Copie act de studii
838 Numar persoane formate |
48 Numar cursuri organizate |
720 Total ore de curs |
Pentru a obtine competentele asociate acestui curs de formare profesionala, centrul nostru de formare profesionala va ofera cel mai complet pachet de curs, ce va acoperi toate elementele prevazute de standardele ocupationale in vigoare.
Toate programele de formare organizate in cadrul centrului nostru combina o abordare teoretica cu una practica, pentru a asigura obtinerea cunostintelor si abilitatilor necesare pentru a activa in domeniu. Cursantii vor avea parte de o pregatire de inalta calitate ce le va permite odata cu finalizarea cursului sa ocupe un loc de munca conform cu calificarea obtinuta sau sa isi deschida propria afacere in domeniu.
Formatorii ce sustin acest curs sunt profesionisti in domeniu, specialisti cu un complex de cunostinte teoretice si o bogata experienta practica. Finalizarea acestui curs de calificare se va efectua pe baza unui examen, atat scris cat si practic, care va testa competentele cursantilor. In urma examenului, cursantii vor primi un certificat de calificare/absolvire emis de catre Ministerul Muncii si Ministerul Educatiei, prin Autoritatea Nationala pentru Calificari (ANC), recunoscut pe teritoriul Romaniei si al Uniunii Europene.