Date identificare PHARE RO 2002/000 – 586.05.02.02.145

Cod SMIS

Titlu

„ REINTEGRAREA PE PIATA MUNCII A SOMERILOR DE LUNGA DURATA DIN ORASUL MORENI’’

 

Nr. Inreg contract

DGPR 2034C din 30.11.2004

Data semnare

30.11.2004

Data incepere

01.12.2004

Data finalizare

30.11.2005

Date despre bugete

Valoare totala proiect

18.400 EURO

Eligibil proiect

Eligibil PARTENER

Sprijin PARTENER

Rambursare efectiva

Date despre curs valutar

Entitate finantatoare

Ministerul Integrarii Europene (MEI)

Moneda

EURO

Curs de schimb

Curs inforeuro la data platii

Detalii proiect

Obiective

Obiectivul general:

Implementarea unor politici integrate de dezvoltare regionala prin reintegrarea pe piata muncii a somerilor de lunga durata in vederea cresterii potentialului economic si social al orasului Moreni, care se confrunta cu o restructurare industriala severa si care demonstreaza potential de dezvoltare economica.

Obiectivele specifice:

Reintegrarea pe piata muncii a somerilor de lunga durata din orasul Moreni prin dezvoltarea capacitatilor si a gradului de ocupare pe baza serviciilor specializate oferite de Asociatia Inapoi la Munca.

Acest obiectiv va fi realizat prin :

  1. Consiliere profesionala pentru un numar de 200 de someri de lunga durata;
  2. Formare profesionala pentru un numar de 40 de someri de lunga durata, aflati in cautarea unui loc de munca, someri care vor fi selectionati prin activitatea de consiliere profesionala din cele 200 de persoane beneficiare ale serviciilor din cadrul proiectului.
  3. Mediere pentru un numar de 160 de someri de lunga durata, someri care vor fi selectati in urma activitatii de consiliere profesionala din cele 200 de persoane beneficiare.

La finalizarea perioadei de derulare a proiectului vor fi create premizele continuarii si dezvoltarii proiectului, precum si conditiile de multiplicare a acestuia, la nivelul altor orase din judetul Dambovita. 

Locaţia proiectului:

  • România
  • Regiunea/regiunile: Sud Muntenia
  • Judeţele: Dâmboviţa

Rezultate

RAPORT DE REALIZARE A REZULTATELOR

Perioada: 01.12.2004 – 30.11.2005
Activităţi Rezultate planificate Rezultate atinse Procent de realizare  

Stadiul (început, în curs, realizat) şi, după caz, comentarii cu privire la motivele abaterilor, constrângeri şi riscuri

Activitatea 1. Informare si consiliere profesionala 200 persoane 200 persoane 100% Realizat
Activitatea 2. Formarea profesionala 40 persoane

2 cursuri de calificare

40 persoane

2 cursuri de calificare

100% Realizat
Activitatea 3. Medierea muncii si plasare 160 persoane mediate

64 plasate

160 persoane mediate

64 plasate

 

100 %

 

Realizat

 Activitati finantate

In perioada de implementare a proiectului au fost demarate si implementate urmatoarele activitati:

Activitatea 1. Informarea si consilierea profesionala

Informarea profesionala a constat in urmatoarele tipuri de informatii si servicii:

  • informatii generale referitoare la economie, piata muncii, functionarea acesteia, lumea muncii
  • informatii de analiza ocupationala
  • oferirea de materiale de auto-evaluare si instruire cu privire la utilizarea acestor baterii de teste
  • explicarea procesului si criteriilor de concepere si implementare a unei decizii cu privire la cariera

Cele de mai sus au fost comunicate grupului tinta prin mijloace, metode si medii variate, de exemplu:

  • brosuri, fluturasi
  • reclame si articole in ziare sau in reviste
  • casete video
  • vizite la agenti economici
  • discutii cu consilieri, cu angajatori, cu membrii anumitor ocupatii

Consilierea profesionala a constat in:

  • identificarea problemelor clientului;
  • stabilirea impreuna cu persoanele consiliate a pasilor ce trebuie parcursi pentru alegerea meseriei;
  • formularea obiectivelor, scopurile clientului
  • intocmirea planului individual de actiune pe baza rezultatelor discutiilor individuale si a testarilor efectuate
  • organizarea de aplicatii practice pentru insusirea tehnicilor si instrumentelor de cautare a unui loc de munca:intocmirea unui CV, a scrisorii de intentie, de multumire, prezentarea la interviu
  • stabilirea unor ‚’’teme pentru acasa’’ cuprizand actiuni concrete pe care clientul la are de realizat pana la urmatoarea sedinta de consiliere: identificarea locurilor de munca vacante in domeniul specific, contactarea unui numar de agenti economici, exersarea tehniclor de comunicare.
  • monitorizarea si evaluarea pe intreg parcursul procesului de informare si consiliere profesionala al fiecarui client.

Activitatea 2. Formarea profesionala

Formarea profesionala continuua trebuie privita ca un proces complex, care s-a adresat in general adultilor care nu au avut o experienta profesionala reala. De asemenea, s-a adresat oricarei persoane care a fost instruita in cadrul sistemului national de educatie si care a avut nevoie de formare suplimentara pentru a obtine un loc de munca si pentru a se reorienta profesional. Formarea profesionala  a adultilor, in economiile de piata poate fi definita ca program de pregatire proiectat in mod specific adresat celor aflati in cautarea unui loc de munca, pe baza identificarii posibilitatilor de utilizare a fortei de munca.

Principalele sub-activitati au fost:

  • identificarea nevoilor de formare profesionala
  • planificarea activitatii de formare profesionala

evaluarea activitatii de formare profesionala.

Asociatia Inapoi la Munca  impreuna cu partenerul sau din cadrul proiectului Asociatia de Sprijin a Somerilor Dambovita isi propune sa califice un numar de 40 de someri de lunga durata in meseria de “lucrator in comert”, urmand sa angajeze un numar de 14 someri absolventi.

Activitatea de formare profesionala a fost in sarcina partenerului Asociatia de Sprijin a Somerilor.

Activitatea 3. Medierea muncii 

            Medierea muncii este acel complex de activitati prin care se incearca sa se echilibreze raportul dintre cerere si oferta pe piata fortei de munca.

Obiectivul final al medierii muncii trebuie privit atat sub aspectul angajarii unei persoane, cat si sub cel al ocuparii unui loc de munca

Activitatea de mediere a fost realizata de un agent de ocupare.

Agentul de ocupare i-a ajutat pe cei care isi ofereau forta de munca sa gaseasca locuri de munca potrivite cu pregatirea si aspiratiile lor, iar pe agentii economici i-a sprijinit in recrutarea personalului care a raspuns cel mai bine cerintelor locurilor de munca vacante.

Prin acest proiect, organizatia si-a propus medierea uni numar de 160 persoane din randul celor informate si consiliate din care cel putin 64 persoane , inclusiv din cele formate si-au gasit un loc de munca.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *