Proiect:
Date identificare (POSDRU/96/6.2/S/53577) – Solicitant Asociatia ALIANTA PENTRU LUPTA IMPOTRIVA ALCOOLISMULUI SI TOXICOMANILOR (A.L.I.A.T)
Cod SMIS
22460
Titlu
Centrul de Incluziune Sociala pentru persoanele dependente de alcool
Nr. Inreg contract
E9869/22.12.2010
Data semnare
22.12.2010
Data incepere
03.11.2011
Data finalizare
31.12.2013
Date despre bugete
Valoare totala proiect
7.118.220,00 lei
Eligibil proiect
1.065.200,00 lei
Eligibil beneficiar
21.304,00 lei
Sprijin beneficiar
1.043.896,00 lei
Rambursare efectiva
590.613,18 lei
Date despre curs valutar
Entitate finantatoare
AM POSDRU
Moneda
lei
Detalii proiect
Obiective
Obiectivul general:
Facilitarea accesului persoanelor dependente de alcool pe piata muncii. Atingerea acestui obiectiv va contribui la evitarea excluziunii sociale, marginalizarii, discriminarii si riscului de saracie in cazul persoanelor dependente de alcool, precum si la integrarea sau reintegrarea acestora pe piata muncii.
Obiective specifice:
1.Crearea a doua centre de asistenta integrata pentru persoanele cu un consum problematic de alcool: Bucuresti, respectivTargoviste. Cel putin 1200 de beneficiari ai centrelor vor primi servicii de ingrijire a sanatatii, educatie, consiliere vocationala, cresterea si consolidarea motivatiei pentru formarea profesionala si pentru integrarea pe piata muncii , iar dintre acestia cel putin 400 vor beneficia de calificare profesionala, evaluarea si certificarea competentelor profesionale.
2.Formarea a 750 medici de familie din Bucuresti – Ilfov si Sud – Muntenia, din mediul urban si rural, in acordarea de interventii specific pentru persoanele cu un consum problematic de alcool.
3.Crearea centrului virtual de resurse pentru profesionistii din domeniul dependentei de alcool si pentru non – profesionisti.
Locatia Proiectului: Bucuresti– Ilfov / Sud – Muntenia/ Bucuresti / Dambovita / Ilfov
Rezultate
In cadrul proiectului au fost infiintate doua centre de incluziune sociala pentru persoanele dependente de alcool in orasele Bucuresti siTargoviste. Functionarea centrelor de incluziune sociala a determinat includerea cat mai precoce in tratament a persoanelor cu un consum problematic de alcool. Metodele terapeutice implementate de tip Prevenirea Recaderilor si Interviu Motivational , s-au dovedit eficiente in promovarea, realizarea si mentinerea schimbarilor pozitive in privinta comportamentului de consum problematic de alcool. In cadrul proiectului cel putin 1200 de persoane au fost ajutate direct iar schimbarile pozitive produse in viata acestora s-au rasfrant in consecinta pozitiv asupra altor 840 de persoane (beneficiari indirecti). 400 de persoane au beneficiat de servicii de consiliere si formare profesionala.
Parteneri de viata/ familie/ rude/ prieteni, au beneficiat de consiliere in constientizarea problematicii consumului de alcool. Copii cu varste intre 3 si 10 ani au beneficiat de interventii psiho-pedagogice in cadrul spatiului amenajat special pentru ei, pe perioada in care parintii au participat la activitatile Centrului.
Prin implicarea medicilor de familie si formarea lor in acordarea de interventii dovedite ca eficiente in cazul consumatorilor problematici de alcool, a fost imbunatatita atitudinea generala fata de acest grup de pacienti.
Din moment ce interventiile propuse de acest program au fost bazate pe evidente stiintifice si sunt considerate ca standard de buna practica in serviciile destinate consumatorilor de alcool, acest program a reprezentat piatra de temelie pentru crearea unui sistem diversificat si integrat de servicii.
Activitati finantate
A1. Constituirea echipei de proiect
-Stabilirea criteriilor de selectie a profesionistilor care vor activa in proiect
-Selectarea profesionistilor
-Sedinta organizatorica pentru informarea si stabilirea atributiilor si responsabilitatilor fiecarui membru al echipei
A2. Infiintarea centrelor din Bucuresti si Targoviste
-Selectarea locatiilor
-Amenajarea locatiilor
-Inregistrarea punctelor de lucru si obtinerea autorizatiilor de functionare
-Amenajarea in cadrul centrelor a spatiului de joaca pentru copiii beneficiarilor
A3. Stabilirea metodologiei de interventie si a protocolului de lucru in cadrul centrelor
-Focus-grup cu participarea expertilor
-Definitivarea metodologiei si a protocolului de lucru
A4. Crearea programului informatic pentru stocarea si prelucrarea datelor beneficiarilor
A5. Realizarea Centrului Virtual de Resurse
A6. Promovarea, informarea si publicitatea proiectului (activitate contiuna)
-Focus-grup pentru crearea materialelor de promovare, informare, publicitate si audio
-Selectarea subcontractorului
-Editarea, tiparirea si multiplicarea materialelor
-Conferinta de presa pentru anuntarea lansarii proiectului
-Comunicate de presa periodice
-Conferinta de presa finala pentru diseminarea rezultatelor proiectului
A7. Formare de formatori in domeniul interventiilor specifice pentru persoanele dependente de alcool
A8.Training pentru medicii de familie din Bucuresti – Ilfov si Sud – Muntenia
A9. Interventiile destinate beneficiarilor din cadrul centrelor
A10. Calificarea profesionala, evaluarea si certificarea competentelor profesionale
-Evaluarea competentelor profesionale si identificarea nevoii de formare a beneficiarilor care au primit aviz favorabil de la managerul de caz ( si-au atins obiectivele terapeutice stabilite impreuna cu managerul de caz si sunt pregatiti pentru reintegrare pe piata muncii);
-Participarea beneficiarilor la cursurile de calificare si de evaluare a competentelor
-Mediere pentru obtinerea unui loc de munca
A11.Campanie de informare in randul potentialilor angajatori
A12.Evaluarea si monitorizarea proiectului
A13.Diseminarea rezultatelor proiectului
Partenerul 2 – Asociatia de Sprijin a Somerilor, a fost implicat in dezvoltarea ideii de proiect si a fost responsabil pentru componenta de formare profesionala, evaluare si certificare a competentelor, consiliere vocationala, asistenta si mediere pentru obtinerea unui loc de munca.
Asociatia de Sprijin a Somerilor, in calitate de partener 2 in proiect, a participat la implementarea urmatoarelor activitati ale proiectului:
Activitatea 1. Constituirea echipei de proiect
Activitatea 2. Infiintarea centrelor din Bucuresti si Targoviste
Activitatea 3. Stabilirea metodologiei de interventie si a protocolului de lucru in cadrul centrelor
Activitatea 6. Promovarea, informarea si publicitatea proiectului (activitate contiuna)
Activitatea 10. Calificarea profesionala, evaluarea si certificarea competentelor profesionale